Bli synlig på sosiale medier!

De fleste som bruker internett i dag er også aktive på sosiale medier som Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram og YouTube. Derfor er det viktig for din bedrift å utnytte disse sosiale mediene effektivt i din markedsføring. Det er her vi kommer inn. Vi er eksperter på dette området og kan hjelpe deg å etablere en effektiv markedsstrategi med maksimal utnyttelse av sosiale medier slik at du treffer din målgruppe direkte.

Det er viktig å ha en gjennomført god søkemotoroptimalisering (SEO) som trekkes igjennom alt fra hjemmeside til de sosiale mediene som er viktigst for deg.

Facebook

Facebook er den aller største av de sosiale medier som eksisterer i dag. Dette startet som en portal hvor man kunne finne gamle bekjente eller venner. Denne utviklingen har nå tatt et steg videre til et sted hvor du også får vist frem din bedrift på best mulig måte. Det er mange muligheter til markedsføring på Facebook som man kan benytte seg av, noe som gjør Facebook veldig interessant. Da det er et klart flertall som bruker Facebook fra mobil og nettbrett, er det enda viktigere å ha en mobiltilpasset hjemmeside.

  • Facebook har nå 1,3 milliarder aktive brukere i mnd.
  • Over 80 % kommer i dag fra mobil eller nettbrett.
  • I dag har Facebook i Norge over 3 millioner brukere.
  • Av de 3 millioner som er Facebook-brukere så sjekker nesten 2,5 millioner Facebook daglig, og nærmere 2 millioner av disse kommer fra mobil eller nettbrett.

Instagram

Instagram har vokst i en utrolig fart de siste fire årene. Det er et av de raskest voksende nettsamfunn i dag. Her kan du sende bilder til alle og enhver og følge hvem du ønsker. “The Twitter of Photography” sier jo sitt om hvor stort dette har blitt.

  • Nå har Instagram fått over 1 million brukere i Norge.
  • Over 1.5 milliarder bilder daglig får likes.
  • Over 50 % av hashtaggene er fra kjente merkevarer.

YouTube

I dag er YouTube den største videoplattformen på internett. YouTube-brukerne er de mest engasjerte på nettet i dag. Her har man mulighet til å nå stor suksess på kort tid, men også over lengre tid. Bedrifter i dag kan lage en egen videokanal som man kan utnytte i YouTube sin portal, og samtidig dra inn video i andre sosiale medier. Video er noe som gir et sterkt inntrykk om hva man kan tilby og hva man er.

  • I 2014 hadde YouTube flere søk i løpet av én mnd enn selveste Google.
  • Virker som de har en en ustoppelig strøm av kunder med flere millioner nye brukere hver dag.
  • Over 40 % av de som er på YouTube bruker mobil.
  • Det er 6 milliarder timer som vises med video hver mnd.
  • Mer en 1 milliard brukere på Youtube hver mnd.

Twitter

Twitter er som en blogg hvor alle stort sett kan få sagt sitt. Her har man mulighet til å sende korte men veldig presise meldinger om firmainfo og kanskje legge ut en stillings-utlysning. Hvis du bruker Twitter på riktig måte kan man få mye igjen.

  • I løpet av 1 mnd bruker ca 40 % i Norge Twitter.
  • Det nærmer seg 1 million brukere i Norge.
  • Nesten 80 % bruker Twitter fra mobil.

LinkedIn

Dette er i dag en portal som har utviklet seg til å bli verdens største profesjonelle nettverk på internett. Her handler alt om å få fagpersoner til å se hva de har oppnådd eller jobber med. Dette er viktig for videre spredning av informasjon om ditt produkt eller tjeneste til en relevant målgruppe.

  • 1 av 5 i Norge bruker LinkedIn. Det vil si at 1 million nordmenn er i en handling mot business hver gang de logger på.
  • Ca. 200.000 av disse er ledere eller beslutningstakere.
  • Den raskest voksende brukergruppen i dag er nyutdannede studenter. Det tilsvarer i dag snart 40 millioner brukere.
Close Menu